jag hjärta stureplan

181567-10
efter jonas överraskningsparty någonstans vid östermalmstorg var det dags för mig och förken fräken att utforska sthlms nattliv.vi skulle till café opera för att röja.

hejsan, står ni på listan?
nej.
fröken fräken och jag langade upp våra fina leg. och log.
tackar och välkomna!
Där inne fanns en till värld jag aldrig hade sett förut. takmålningar, kristallkronor, läcker ljussättning och bara fint folk.
bara snyggt folk. med fin hy, perfekt hår&make och extremt koola kläder.
bara snyggt folk.
vi
gick in med stora, eleganta steg, med leende på läpparna och glimten i ögonen.
tappade hakan lite diskret när koola Markoolio (som snusar), Peter Magnusson (från hey baberiba) och några till satt vid bordet vid ingången.
fick en gratisdrink av Captain Mogran.
hängde i baren
dansade
träffade Flexman/Dragesh (felix) och Viktor (viktor) som var råhäftiga. (Flexmans/Drageshs heta raggningsreplik: ”hej, har ni sett filmen: Mannen som kunde tala med hästar?”)
diskuterade ”kärlek vid första ögonkastet” med dem. (ja, jag tror på det)
log
njöt.
vi hade så jävla kul.så jävla underbart.jag älskar stureplan.
det var helt klart kärlek vid första ögonkastet!
kärlek vid första ögonkastet.

Kommentarer
Postat av: lisa

Vad fint... Men cafe opera ligger väl inte vid stureplan? Jag frågar inte för att vara dryg, utan jag undrar. Puss

Postat av: nejra

nej egentligen inte.café opera ligger vid kungsträdgården och stureplan ligger några kvarter bort.men det kändes bara bra att skriva stureplan liksom :)

2007-02-23 @ 22:45:42
URL: http://kallthjarta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback