Hos honom finns jag.

image52


Hos honom är jag trygg när den här världen håller på att falla samman.

Ingen av alla stjärnor som är på väg ner mot oss kan träffa mig.

Inga jordbävningar kan skaka mig och inga hav dränka mig.

Inga orkaner kan sluka mig och inga atombomber spränga mig.

Han värmer mig mer än vad solen kan värma sig själv när han håller om mig.

Han ger mig vingar och syre så att jag kan leva i en annan värld. En tryggare värld. En som håller när den här gör det motsatta.

Jag vet inte om det är Mars eller Himlen han tar mig till, men han tar mig till en finare värld. En ljusare värld, där solen aldrig går ner. Där inget är farligt eller tråkigt.

Där hundar är lila och oliver goda. En värld, där musik spelas hela tiden och alla dansar som de själva vill. Där människor är lyckliga och ingen ondska finns.
En värld, bara han kan ta mig till. Till en värld där jag är trygg.
I hans famn, i hans hjärta. Där finns denna värld. Där är jag trygg.


Kommentarer
Postat av: safija

i en sån värld är Tose nu


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback